top of page

Mamine ružice


Sjećam se nedjeljnih popodneva kad sam bila mala. Mama je uvijek nedjeljom prijepodne pravila kolač koji bi redovno „pukao“ do poslijepodne. Nekad se ljutila ako bi očekivali kakve goste predvečer, ali u pravilu mislim da joj je bilo drago što smo ih pojeli. Doduše, bilo nas je pet slatkoljubaca, pa to uopće nije ni čudo. Danas sam odlučila napraviti ružice po maminom receptu i naravno da me njihov predivan miris i okus vratio kojih tridesetak godina unazad, u moju kuću, među moju obitelj, mamu, tatu, moje sestre, u mirno, savršenim mirisom ružica ispunjeno nedjeljno poslijepodne. Prekrasne uspomene imam na te dane. Uglavnom, da ne duljim previše, ružice su jedan pregenijalan kolač, savršenog mirisa i okusa, a što se tiče izgleda moja kćer ga je prokomentirala ovako „Znaš mama, nije baš najljepši kolač na svijetu, ali je najfiniji!“.

Za pripremu ružica trebat će vam:

- 80 dkg glatkog brašna - 1/2 litre mlijeka

- 1 mala čajna žličica puna soli

- 4 žumanjka - 1 kockica germe

Za fil:

- 1 margarin za kolače i 20-25 dkg šećera u prahu

Za preljev:

- ½ l mlijeka

- 5 velikih žlica šećera

- 2 vanilin šećera

Germu, malo šećera i malo brašna izmiješajte u ½ litre toplog mlijeka (ne pretoplog) i kad se germa digne, zamijesite tijesto od brašna, žumanjaka, malo šećera (1-3 velike žlice), soli i mlijeka. Dobro izmijesite i podijelite u dva jednaka dijela. Razvaljajte ih valjkom u 2 pravokutnika, ali ne pretanka i namažite sa filom od margarina i šećera. Možete ih ostaviti punjene samo s filom, a ja sam ovaj put na polovicu jednog pravokutnika obilno stavila cimet, a na drugu polovicu kraš express. Polovicu drugog pravokutnika namazala sam s domaćim džemom, s ekstra velikim komadima bresaka, a drugu polovicu sam namazala samo s filom.

Pravokutnike zarolajte u obliku rolata i sijecite prst debelo.Složite u tepsiju namazanu s margarinom i pustite da se ružice uduplaju. Stavite peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 180° nekih 20 minuta. Gotove su kad dobiju onu lijepu rumenu boju. Kad su gotove, još vrele ih zalijte s ½ litre mlijeka prokuhanog s 5 velikih žlica šećera i 2 vanilin šećera. Ružice možete napuniti i s čokoladom, orasima, lješnjacima,višnjama, šumskim voćem.

Nadam se da ćete isprobati ovaj recept i da će vam postati kao i meni, jedan od najdražih, koji svojim mirisom vraća u ona mirna, bezbrižna,vesela, obiteljska, nedjeljna popodneva.


You Might Also Like:
bottom of page